بنر


جواب اين سؤال مثبت است. به عنوان مثال در برخي کشورها مثل ژاپن که مردم آن از نظر ژنتيکي جثه هاي ظريف و قدهاي کوتاهي داشته اند، متخصصان با رژيم غذايي توانسته اند رشد قدي را چند سانتي متر افزايش دهند. به عبارت ساده تر، ما با استفاده از يک رژيم غذايي غني از مواد مغذي، حتي در کودکاني که پدر و مادر از نظر ژنيتيکي قد متوسط يا کوتاهي دارند، مي توانيم رشد قدي بيشتري داشته باشيم. نکته يي که بايد به آن توجه کنيم، اين است که نقش تغذيه در رشد قدي به قبل از دوران بلوغ باز مي گردد.

به محض آن که نوجوان بالغ شد، ديگر با تغذيه نمي توان به رشد قدي او کمک کرد. به همين دليل توصيه مي شود قبل از رسيدن کودک به دوران بلوغ، مصرف مواد غذايي کلسيم دار که در شير، ماست از نوع کم چربي و به طور کلي در لبنيات موجود است، خانواه کلم شامل گل کلم، برگ کلم و...، دانه ي کنجد به دليل امگا3 بالا و کلسيم فراوان، مواد غذايي حاوي ويتامين A يا حاوي پيشتاز ويتامين A، بتاکاروتن که در هويج، انبه و خرما موجود است و منابع غني ويتامين c مثل مرکبات را افزايش دهيم و در نهايت مرتباً کنترل کنيم که کودک مان دچار فقر آهن نباشد، زيرا فقر آهن خود زمينه را براي اختلال در رشد قدي فراهم مي کند.

معمولاً کودکاني که دچار کم خوني اند، هم وزن گيري خوبي ندارند و هم قدشان کوتاه مي ماند. غير از تغذيه آنچه بر رشد قدي کودکان تاثير مي گذارد، بک خواب آرام شبانه است. خيلي از بچه ها ممکن است بعد ازظهر دو ساعتي بخوابند، اما شب ها دير به خواب بروند و صبح زود بلند شوند. اين نوع خوابيدن ملاک نيست. خوابيدن در شب بايد در شرايطي باشد که هورمون ملاتونين يا هورمون خواب ترشح شود. بسيار مهم است که کودکان خواب آرام شبانه داشته باشند و در درجه دوم به اندازه کافي فعاليت کنند. در ضمن توصيه مي شود حتي الامکان يک ساعت قبل از خواب، کودک قندهاي ساده مثل شکر، شکلات، آب نبات، تافي و... مصرف نکند، چون قندهاي ساده در هورمون رشد اختلال ايجاد مي کنند و وقتي هورمون رشد به اندازه کافي ترشح نشود، رشد قدي تا حدي دچار اختلال مي شود.

 
امروزه افزايش قد از جمله دلمشغولي‌هاي بسياري از خانواده‌ها، دختران و پسراني است كه اهميت زيادي به ظاهر و تناسب اندام خود مي‌دهند. اگر چه امروزه بازار انواع جراحي‌ها و متدهاي درماني مختلف در شيوه‌هاي درماني طب مدرن و مكمل داغ است اما رعايت نكاتي بسيار ساده از دوران كودكي فرزندان‌مان و استمرار آن‌ها در دوران نوجواني عامل مهمي براي افزايش هورمون رشد در بدن آن‌ها شده و افزايش قد را در سنين نوجواني به همراه مي‌آورد.

افزايش هورمون رشد با مصرف پروتئين طبيعي

بهترين شيوه براي بالابردن ميزان ترشح هورمون رشد در بدن كودكان و نوجوانان اصلاح شيوه زندگي و تنظيم سبدغذايي مفيد و مغذي است. بايد دقت داشت كه مصرف صبحانه كامل و دريافت مواد مغذي موجود در لبنيات در كنار مصرف پروتئين موجود در گوشت قرمز و گروه ويتامين B موجود در غلات و سبزي‌ها تاثير زيادي در افزايش ترشح هورمون رشد در كودكان و نوجوانان داشته و با مداومت آن موجب افزايش قد در آن‌ها مي‌شود.

 هر روز ماست و اسفناج بخوريد

يكي از مهم‌ترين مواد‌غذايي كه براي افزايش هورمون رشد و افزايش قد در بدن به آن نياز داريم، اسفناج است. اسفناج در كنار مواد‌غذايي ديگري مثل جوانه گندم، ماهي و بادام زميني از جمله غذاهاي سرشار از منيزيم هستند كه تاثير بسيار زيادي در رشد بافت‌هاي استخواني و افزايش هورمون رشد دارند بنابراين مصرف روزانه اسفناج در رژيم غذايي كودكان و نوجوانان به‌شدت به خانواده‌ها توصيه مي‌شود.
 
اين حركات را فراموش نكنيد

تمرينات كششي و فعاليت ورزشي نيز از جمله راهكارهايي است كه مداومت بر آن موجب افزايش قد نوجوانان مي‌شود. نوجوانان با انجام حركات كششي در طول روزهاي هفته موجب رشد عضلاني بدن و تقويت بافت استخواني خود مي‌شوند و به اين ترتيب به پيشگيري از تراكم استخوان در ستون فقرات و خمودگي در اين بخش از بدن منتهي مي‌شود. در اين صورت اين تمرينات علاوه بر آن‌كه موجبات افزايش قد را با خود به همراه دارند با تنظيم هورمون‌هاي بدن به افزايش نشاط و شادابي فرزندان‌مان نيز كمك مي‌كنند.
 
مطالب بیشتر...

نظرسنجی

آیا با فروش جزوه افزایش قد موافق هستید
 
بنر
بنر
آخرین پزشکان وب سایت افزایش قد برای مشاهده روی تصویر کیلیک کنید
بنر
بنر
بنر
اعضا : 9011
مطالب و محتوا : 1504
بنر
به پایگاه افزایش قد امتیاز دهید: