بنر

امروزه افزايش قد از جمله دلمشغولي‌هاي بسياري از خانواده‌ها، دختران و پسراني است كه اهميت زيادي به ظاهر و تناسب اندام خود مي‌دهند. اگر چه امروزه بازار انواع جراحي‌ها و متدهاي درماني مختلف در شيوه‌هاي درماني طب مدرن و مكمل داغ است اما رعايت نكاتي بسيار ساده از دوران كودكي فرزندان‌مان و استمرار آن‌ها در دوران نوجواني عامل مهمي براي افزايش هورمون رشد در بدن آن‌ها شده و افزايش قد را در سنين نوجواني به همراه مي‌آورد.

افزايش هورمون رشد با مصرف پروتئين طبيعي

بهترين شيوه براي بالابردن ميزان ترشح هورمون رشد در بدن كودكان و نوجوانان اصلاح شيوه زندگي و تنظيم سبدغذايي مفيد و مغذي است. بايد دقت داشت كه مصرف صبحانه كامل و دريافت مواد مغذي موجود در لبنيات در كنار مصرف پروتئين موجود در گوشت قرمز و گروه ويتامين B موجود در غلات و سبزي‌ها تاثير زيادي در افزايش ترشح هورمون رشد در كودكان و نوجوانان داشته و با مداومت آن موجب افزايش قد در آن‌ها مي‌شود.

 هر روز ماست و اسفناج بخوريد

يكي از مهم‌ترين مواد‌غذايي كه براي افزايش هورمون رشد و افزايش قد در بدن به آن نياز داريم، اسفناج است. اسفناج در كنار مواد‌غذايي ديگري مثل جوانه گندم، ماهي و بادام زميني از جمله غذاهاي سرشار از منيزيم هستند كه تاثير بسيار زيادي در رشد بافت‌هاي استخواني و افزايش هورمون رشد دارند بنابراين مصرف روزانه اسفناج در رژيم غذايي كودكان و نوجوانان به‌شدت به خانواده‌ها توصيه مي‌شود.
 
اين حركات را فراموش نكنيد

تمرينات كششي و فعاليت ورزشي نيز از جمله راهكارهايي است كه مداومت بر آن موجب افزايش قد نوجوانان مي‌شود. نوجوانان با انجام حركات كششي در طول روزهاي هفته موجب رشد عضلاني بدن و تقويت بافت استخواني خود مي‌شوند و به اين ترتيب به پيشگيري از تراكم استخوان در ستون فقرات و خمودگي در اين بخش از بدن منتهي مي‌شود. در اين صورت اين تمرينات علاوه بر آن‌كه موجبات افزايش قد را با خود به همراه دارند با تنظيم هورمون‌هاي بدن به افزايش نشاط و شادابي فرزندان‌مان نيز كمك مي‌كنند.
 

يكي از عوامل مهمي كه در رشد قد انسان تاثير مي‌گذارد، ژنتيك و وراثت افراد است؛ اين‌كه فرد از چه وراثتي برخوردار است و قد افراد خانواده در چه محدوده‌اي قرار دارد. تغذيه صحيح نيز به رشد قد شما كمك مي‌كند. رژيم غذايي شما بايد شامل لبنيات، پروتئين، كلسيم، منيزيم و فسفر باشد. موادغذايي مثل شير، ماست، سبزي، ماهي، اسفناج، گوشت و حبوبات حاوي گروه‌هاي ويتامين و موادمعدني هستند.

مصرف پروتئين و لبنيات نقش بسيار مهمي در ميان موادمغذي براي رشد قد دارد، بنابراين بايد از همه گروه‌هاي غذايي به اندازه كافي در رژيم غذايي خود داشته و از‌ آن‌ها باتوجه به مراحل رشد استفاده كنيد. فعاليت فيزيكي و ورزش نيز در افزايش قد تاثير بسزايي مي‌گذارد. هرچه تحرك بيشتر باشد گردش املاح استخواني بيشتر خواهد شد، درحين ورزش هورمون‌هاي رشد شروع به ترشح مي‌كنند و به دنبال آن رشد قد نيز افزايش مي‌يابد.

خواب مناسب در كنار عوامل ديگر از جمله مولفه‌هاي موثر در رشد و افزايش قد انسان به‌شمار مي‌آيد. خواب افراد بايد پيش از دوران بلوغ منظم و به موقع باشد. به‌طوركلي 3 عامل تغذيه، ورزش و خواب مناسب مواردي هستند كه در كنار وراثت افراد در رشد قد آن‌ها تاثيرگذار هستند. گاهي ممكن است، فردي از لحاظ وراثتي قد بلندي داشته باشد ولي چون تغذيه و فعاليت فيزيكي مناسبي ندارد به ميزان قد موردانتظار نرسد. افراد مي‌توانند با تغذيه صحيح، فعاليت و خواب مناسب مقداري از حدي كه وراثت‌شان براي قد تعيين مي‌كند بلندتر شوند كه البته تاثير اين موارد تا قبل از دوران بلوغ است.

 
مطالب بیشتر...

نظرسنجی

آیا با فروش جزوه افزایش قد موافق هستید
 
بنر
بنر
آخرین پزشکان وب سایت افزایش قد برای مشاهده روی تصویر کیلیک کنید
بنر
بنر
بنر
اعضا : 8961
مطالب و محتوا : 1496
بنر
به پایگاه افزایش قد امتیاز دهید: