بنر


افزایش قد ، روش افزایش قد ، تغذیه و افزایش قد ، بلند تر شدن با خوردن مواد غذایی طبیعی ، نقش کلسیم در افزایش قد ، افزایش قد برای بالغین ، افزایش قد با ورزشمقدار کلسیم مورد نیاز کودکان بستگی به سن افراد دارد و بین سنین 9 تا 18 سالگی کودکان به بیشترین مقدار کلسیم نیازمند می‌باشند.
چگونه میزان کلسیم بدن را تامین کنیم؟
بهترین راه برای افزایش قد بدست آوردن کلسیم مورد نیاز بدن از راه خوردن و نوشیدن غذاهایی است که به طور طبیعی حاوی کلسیم هستند. بسیاری از غذاها حاوی کلسیم هستند ولی بهترین منابع به شرح ذیل می‌باشند.


* شیر کم چرب، ماست و محصولات دیگری که از شیر تهیه می‌گردند، حاوی کلسیم هستند.


* شیرهای طعم دار مانند شیر و شکلات و یا شیر توت فرنگی نیز منبعی از کلسیم هستند ولی بدلیل موادی که با شیر مخلوط شده‌است، مقداری کالری دارند.


* سبزیجاتی با برگ سبز تیره مانند کلم و شلغم حاوی کالری کم و کلسیم بسیار زیاد هستند. اگر چه اسفناج منبع خوبی برای کلسیم نیست.


* کلم بروکلی، نخود، عدس سبز، لپه و ماهی ساردین و سالمون و ماهیهای بی استخوان دیگر نیز منابعی از کلسیم هستند.


* آب میوه های حاوی کلسیم نیز می‌توانند کلسیم را به بدن شما برساند.
چه چیزهایی باعث کاهش کلسیم در بدن می‌شوند:
موارد زیر میتواند به سلامت استخوانها آسیب برساند:


* نوشیدن مقدار زیاد لیموناد(soda). مطالعات نشان داده اند که سودا سبب شکستگی در استخوان می شود.به این دلیل که افراد به جای نوشیدن شیر مرتب از لیموناد استفاده می‌کنند کلسیم مورد نیاز بدنشان کاهش می یابد.


*  برخی از انواع رژیمها. ممکن است کلسیم کافی به اندازه نیاز بدن نداشته باشند.مانند رژیمهای سبزیجات که در آنها از لبنیات استفاده نمی‌شود.قبل از شروع هر رژیمی با دکتر خود مشورت کنید و مطمئن شوید که در رژیمی که دارید به میزان مورد نیاز کلسیم موجود می‌باشد.


* بعضی از داروها و بیماریها. بعضی از داروها و بیماریهای کلیوی و روده ای ممکن است سبب کاهش کلسیم موجود در بدن شوند.در زمان استفاده از هر دارویی، قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که داروهایی که مصرف می‌کنید، باعث کاهش کلسیم بدن شما نمی‌شود.


* کافئین و تنباکو. هر دو اینها سبب کاهش کلسیم از بدن می‌شوند.


چگونه می‌توان کلسیم بیشتری را جذب نمود؟

راههای بسیاری برای بدست آوردن کلسیم بیشتر وجود دارد، مانند:


* به جای هر نوشیدنی از شیر استفاده کنید و در سالاد خود از مواد حاوی کلسیم مانند لوبیا، پنیر، کلم بروکلی و بادام استفاده نمایید.


* از ماست بعنوان غذایی سبک استفاده کنید(ماست کم چرب).
اگر انتخاب درستی داشته باشید، غذاهایی که می خورید و یا می نوشید، می‌توانند کلسیم مورد نیاز شما را تهیه می‌کند.

نظر
افزودن جدید جستجو
رضا  - تشکر   |2012-11-10 15:18:19
از زحمات شما عزیزان تقدیر و تشکر را دارم که
ما را در مورد های مختلف راهنمایی می فرمائید
نوشتن نظر
نام:
ایمیل:
 
عنوان:
 

TASKHIR"

نظرسنجی

آیا با فروش جزوه افزایش قد موافق هستید
 
بنر
آخرین پزشک سایت: اميدرضا پيرنظر
بنر
بنر
بنر
اعضا : 8453
مطالب و محتوا : 1481
بنر
به پایگاه افزایش قد امتیاز دهید: